Friday 21 July 2017

Podatek Od Forex W Polsce


Dotacje a podatki Dotacje opodatkowane podatkiem VAT Nowelizacja ustawy o podatku od towarw i usug z dniem 1 czerwca 2005r. Dotyczya opodatkowania podatkiem vat dotacji majcych bezporedni wpyw na cen (kwot nalen) towarw dostarczanych lub usug wiadczonych przez podatnika. Jest to zmiana kosmetyczna, doprecyzowujca, w zwizku z czym nie zmieni ona nic w praktyce stosowania przepisw ustawy. Dofinansowanie, ktre zawsze wpynie przecie na zmniejszenie cen stosowanych przez beneficijenta dotacji, nie wpywa na to, czy dotacja podlega opodatkowaniu. O tym decyduje natomiast bezpoedni zwizek dotacji z konkretnymi cenami konkretnych dostaw towarw czy z konkretnymi cenami konkretnych usug. Nie ma zatem znaczenia, uma pessoa com uma equipe de trabalho, uma empresa especializada em serviços de rede (skutkiem kadej dotacji, subwencji czy dopaty jest wanie zmniejszenie obcie finansowych dokonujcego dostawy czy wiadczcego usug beneficjenta, co wpywa na jego polityk cenow). Znaczenie ma to, czy kwota dotacji bezporednio zastpuje cz nalenoci (ceny) od nabywcy. Opodatkowaniu nie podlegaj zatem takiego rodzaju dotacje, jak np. Refundacja wynagrodze lub skadek na ubezpieczenia spoeczne, czy te zwrot kosztw inwestycji (rodkw trwaych). Opodatkowaniu podlegaj dotacje dotyczce dostaw konkretnych towarw czy konkretnej usugi, np. Dotacja do cen sprzeday produktw rolnych czy te do cen biletw autobusowych. Z chwil otrzymania jakiejkolwiek kwoty dotacji podlegajcej opodatkowaniu powstaje obowizek podatkowy od otrzymanej kwoty, ktra stanowi kwot brutto. Warto doda, e zwrcone kwoty dotacji, subwencji czy dopaty umniejszaj obrt podlegajcy opodatkowaniu, zgodnie z art. 29 ust. 4 ustaly o podatku od towarw i usug. Jako e otrzymanie dotacji nie stanowi czynnoci opodatkowanej, lecz stanowi j dostawa towaru czy wiadczenie usugi, para dotacja podlega opodatkowaniu w takiej samej stawce VAT, jak okrelony towar czy usuga. Jeeli zatem dotacja dotyczy dofinansowania ceny towaru opodatkowanego 7 VAT, para rwnie dotacja opodatkowana jest w tej samej stawce. Jeeli dotacja zwizana jest ze sprzeda zwolnion, wwczas rwnie dotacja korzysta ze zwolnienia w podatku VAT, chocia jest opodatkowana. Podatek VAT naliczony od otrzymanej dotacji nie stanowi kosztu uzyskania przychodu. UWAGA VAT a PIT CIT Fakt, e dotacja nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT nie oznacza, e nie stanowi przychodu opodatkowanego podatkiem dochodowym. Dla celoacutew obu podatkoacutew - dochodowego oraz VAT ndash opodatkowanie dotacji naley ustali odrbnie. Uwaga Zdaniem eksperta - Kwalifikowalno podatku VAT w ramach POKL W okresie programowania 2007 -2013 w ramach funduszy strukturalnych i Funduszu Spoacutejnoci pojawiaj roacutene trudnoci u Beneficjentoacutew w zakresie kwalifikowalnoci poniesionych wydatkoacutew. Trudnoci przede wszystkim pojawiaj si z uwagi na brak precyzyjnych przepisoacutew. Szczegoacutelna uwag chciabym zwroacuteci na problem kwalifikacji podatku od towaroacutew i usug w ramach Programu Operacyjnego Kapita Ludzki (POKL). Ministro Rozwoju Regionalnego w dniu 19.09.2008 roku (MRRKL10908) zatwierdzi wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatkoacutew w ramach POKL (druga wersja). Wytyczne te zostay opracowane w oparciu o art. 26 ust. 1 pkt 6 oraz art. 35 ust. 3 pkt 11 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. O zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 140, poz. 984) oraz pkt 2.3 Krajowych wytycznych dotyczcych kwalifikowania wydatkoacutew w ramach Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spoacutejnoci w okresie programowania 2007-2013. Rozdzia 4.7 tych wytycznych Ministro Rozwoju Regionalnego powici kwestii podatku od towaroacutew i usug. Pomimo, e Ministerstwo zastrzego w powyszych wytycznych, i Instytucja Poredniczca nie moe ustanawia bardziej restrykcyjnych zasad kwalifikowalnoci wydatkoacutew ni okrelone w przedmiotowych wytycznych, dla Beneficjenta wytyczne te mog wydawa si zbyt skromne. W zwizku z tym omawiajc kwalifikowalnoc podatku VAT w pierwszej kolejnoci naley przytoczy ogoacuteln kwalifikowalno wydatkoacutew w ramach POKL. Ministerwo Rozwoju Regionalnego wskazuje w wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatkoacutew w ramach Programu Operacyjnego Kapita Ludzki, eu wydatek speniajcy warunki umoliwiajce jego cakowite lub czciowe pokrycie rodkami przeznaczonymi na realizacj POKL ndash uznaje si za wydatek kwalifikowany. Oczywicie sama definicja przytoczona przez Ministerstwo wydaje e zbyt uboga dla prawidowej oceny kwalifikowlanoci wydatkoacutew. W zwizku z tym naley odwoa e do rozdziau 3 wytycznych, gdzie Ministerstwo opisuje niezbdne warunki jakie musi spenia wydatek por uzna go za kwalifikowany. Wszystkie wydatki w kwalifikowalne ramach POKL s, jeli: s niezbdne fazer realizacji projektu um wic maj bezporedni zwizek z celami projektu nie s zawyone w stosunku fazer cen rynkowych oraz speniaj wymogi efektywnego zarzdzania kosztami zostay faktycznie i ostatecznie poniesione s udokumentowane zostay przewidziane w budecie projektu oraz S zgodnie z zasadami tworzenia budetu w ramach POKL s zgodne z wytycznymi, przepisami prawa krajowego i wspoacutelnotowego. W wietle powyszych warunkoacutew naley roacutewnie rozpatrywa kwalifikowalno podatku od towaru i usug. Zgodnie z art. 11, pkt. 2a Rozporzdzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 10812006 ndash podatek od towaroacutew i usug moe por uznany za wydatek kwalifikowany tylko woacutewczas gdy zosta rzeczywicie i ostatecznie poniesiony przez Beneficjenta oraz gdy dez Beneficjent nie ma prawnej moliwoci odzyskania podatku od towaroacutew i usug. Tak wic problem kwalifikowalnoci podatku VAT naley rozpatrywa w dwoacutech nierozcznych aspektach. Po pierwsze - musi por rzeczywicie i ostatecznie poniesiony. Po drugie ndash Beneficjent nie ma prawnej moliwoci odzyskania podatku od towaroacutew i usug. Przez faktyczne poniesienie wydatku naley rozumie wydatek rodkoacutew pieninych z kasy lub rachunku bankowego Beneficjenta. Dowodem poniesienia wydatku jest opacona faktura IVA lub inny dokument ksigowy o roacutewnowanej wartoci dowodowej wraz z dowodami zapaty. Parlament Europejski i Rady zwraca jednak uwag, eu wydatek musi por poniesiony ostatecznie przez Beneficjenta. Przy ocenie moliwoci odzyskania podatku od towaroacutew i usug naley rozpatrywa w oparciu o polskie prawo podatkowe, czyli o przepisy us dwy 11 marca 2004 roku o podatku od towaroacutew i usug oraz Rozporzdzenia. Beneficiente winien okreli czy realizowany projekt w ramach POKL, podlega czynnoci opodatkowanej, wyczonej, czy te zwolnionej od podatku od towaroacutew i usug w oparciu o ustaw od towaroacutew i usug. Opodatkowanie, zwolnienie, czy tez wyczenie spod opodatkowania naley rozpatrywa w aspekcie przedmiotowym i podmiotowym bowiem polskie prawo podatkowe zwalnia od podatku od towaroacutew i usug niektoacutere czynnoci jak roacutewnie i niektoacuterych podatnikoacutew. Zgodnie z ustaw od podatku od towaroacutew i usug (artigo 86) podatnik ma prawo do obnienia kwoty podatku nalenego o kwot podatku naliczonego w zakresie w jakim towary i usugi (wydatki) s wykorzystywane do czynnoci opodatkowanych. Ta sama zasada obowizuje przy zwrocie podatku na rachunek podatnika, oczywicie z uwzgldnieniem innych przepisoacutew. Analizujc odwrotno tego przepisu - w przypadku gdy zakupy towaroacutew i usug dotycz czynnoci nieopodatkowanej podatnik nie ma prawnej moliwoci odzyskania omawianego podatku. Ustawodawca roacutewnie w art. 88 wymienia towary i usugi przy nabyciu przez podatnika od ktoacuterych nie przysuguje podatnikowi obnienie (zwrotu) kwoty podatku naliczonego. Pomimo, e zwizane s z czynnociami opodatkowanymi. Jakie czynnoci zatem podlegaj opodatkowaniu Ustawa od podatku od towaroacutew i usug w art. 5 wskazuje, i opodatkowaniu podatkiem od towaroacutew i usug podlegaj: odpatna dostawa towaroacutew i odpatne wiadczenie usug na terytorium kraju eksport towaroacutew importação towaroacutew wewntrzwspoacutelnotowe nabycie towaroacutew za wynagrodzeniem na terytorium kraju wewntrzwspoacutelnotowa dostawa towaroacutew. Z kolei wymienione przez ustawodawc w art. 43 eu art. 82 ustaly czynnoci s zwolnione od podatku. Usugi te wymienione s w zaczniku nr 4 usam o IVA (dotyczy art. 43). Analizujc aspekt przedmiotowy, Beneficjent, w przypadku realizowania projektu, ktoacutery podlega czynnoci zwolnionym lubi wyczonym z opodatkowania ma pawo uzna podatek od towaroacutew i usug jako wydatek kwalifikowany w ramach POKL. Roacutewnie w przypadku gdy Beneficient realizuje projekt, ktoacutery podlega opodatkowaniu moe uzna podatek od towaroacutew i usug za kwalifikowany, jeli nabyte towary lubi usugi znajduj zastosowanie w art. 88 ustawy o podatku od towaroacutew i usug. Ustawodawca w ustawie od podatku od towaroacutew i usug wskazuje podmioty zwolnione od opodatkowania lubi podmioty, ktoacuterych nie uznaje e za podatnikoacutew od towaroacutew i usug. Miedzy innymi zgodnie z art. 113 ustawy, zwalnia e od podatku podatnikoacutew, u ktoacuterych warto sprzeday opodatkowanej nie przekroczya cznie w poprzednim roku podatkowym kwoty netto 50.000,00z. Do wartoci sprzeday nie wlicza si towaroacutew, ktoacutere s zaliczane przez podatnika do aktywoacutew trwaych. Ponadto przykadowo w art. 15 ustawy ustawodawca wskazuje, e nie uznaje si za podatnika organoacutew wadzy publicznej oraz urzdoacutew obsugujcych te organy w zakresie realizowanych zada naoonych odrbnymi przepisami prawa, dla realizacji ktoacuterych zostay one powoane, z wyczeniem czynnoci wykonywanych na podstawie zawartych umoacutew cywilnoprawnych. Jeeli zatem Beneficjent naley do grupy podatnikoacutew zwolnionych od podatku lubi wyczonych spod opodatkowania moe uzna w ramach realizowanego projektu POKL podatek od towaroacutew i usug za wydatek kwalifikowany pomimo, e realizowany projekt moe podlega opodatkowaniu. W praktyce roacutewnie zdarza si, e Beneficjent ponosi koszty (wydatki), ktoacutere wykorzystuje do czynnoci zaroacutewno opodatkowanej jak i czynnoci zwolnionej lubi wyczonej z opodatkowania. Zgodnie art. 90 ustawy, podatnik w stosunku do towaroacutew i usug, ktoacutere s wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynnoci, w zwizku z ktoacuterymi przysuguje prawo do obnienia kwoty podatku nalenego, jak i czynnoci, w zwizku z ktoacuterymi takie prawo nie przysuguje, podatnik jest obowizany do odrbnego Okrelenia kwot podatku naliczonego zwizanych z czynnociami, w stosunku do ktoacuterych podatnikowi przysuguje prawo do obnienia kwoty podatku nalenego. W tym przypadku podatek VAT bdzie kwalifikowany tylko w zakresie jakim dotyczy wydatkoacutew zwizanych z realizacja projektu podlegajcego czynnoci zwolnionej lubi wyczonej z opodatkowania. Naley tutaj przytoczy, i Ministro Rozwoju Regionalnego w wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatkoacutew w ramach POKL w rozdziale 4.7 wskazuje, e jeeli podatek od towaroacutew i usug zapacony w zwizku z dokonaniem wydatku kwalifikowanego moe por czciowo odzyskany, kwalifikowana jest ta cz podatku od towaroacutew i usug , Ktoacutera nie moe zosta odzyskana. Natomiast w przypadku, gdy Beneficjent nie ma moliwoci wyodrbnienia caoci lub czci kwot podatku zwizanych z czynnociami opodatkowanymi oraz zwolnionymi ilub wyczonymi spod opodatkowania, podatnik moe pomniejszy kwot podatku nalenego tylko o tak cz kwoty podatku naliczonego, mona ktoacuter proporcjonalnie przypisa czynnociom, w stosunku Do ktoacuterych Podatnikowi przysuguje prawo do obnienia kwoty podatku nalenego. W tej czci proporcji, Beneficjent nie ma prawa uzna podatek od towaroacutew i usug jako wydatek kwalifikowany. Pozostaa kwota moe stanowi wydatek kwalifikowany o ile oczywicie spenia pozostae warunki. Proporcj ustala Si jako udzia rocznego OBROTU z tytuu czynnoci, w zwizku z ktoacuterymi przysuguje prawo fazer obnienia kwoty podatku nalenego, w cakowitym obrocie uzyskanym z tytuu czynnoci, w zwizku z ktoacuterymi podatnikowi przysuguje prawo fazer obnienia kwoty podatku nalenego, oraz czynnoci, w zwizku z Ktoacuterymi podatnikowi nie przysuguje takie prawo. Proporcj, t okrela si procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osignitego w roku poprzedzajcym rok podatkowy, w odniesieniu do ktoacuterego jest ustalana proporcja. Proporcj t zaokrgla si w goacuter do najbliszej liczby cakowitej. Problemem dla Beneficjentoacutew moe stanowi korekta podatku VAT (proporcja) sporzdzona przez Beneficjenta po zakoczeniu roku podatkowego w ktoacuterym Beneficjent rozlicza si na zasadach wyej wskazanych. Winien on bowiem proporcje skorygowa obliczajc proporcje dla roku zakoczonego uwzgldniajc dane z tego roku (artigo 91.º). Moe mie to wpyw na wysoko kwalifikowalnoci podatku IVA. Beneficiário w takim przypadku bdzie zobowizany do zwrotu nadmiernie pobranej kwoty refundacji. Problematyk kwalifikacji podatku IVA przybliy ekspert PIT. pl, p. Adam Leonarczyk. Adam Leonarczyk, podatkowy ekspert, ksigowy certyfikowany, wykadowca Sopockiej Szkoy Wyszej w Sopocie (Rachunkowo i finanse Przedsibiorstw), czonek Komisji Oceny Projektoacutew w WUP Gdask, czonek Stowarzyszenia Ksigowych w Polsce. Podatnicy, bdcy polskimi rezydentami podatkowymi, zarabiajcy nós Francji, rozliczy musz si Ze wszystkich wynagrodze przed polskimi organami skarbowymi. W przypadku wynagrodze z tytuu umowy o prac molly bdzie uniknicie zaroacutewno polskiego podatku, jak roacutewnie dodatkowych obowizkoacutew podatkowych. Rozliczenie francuskich wynagrodze uzyskiwanych przez polskich obywateli opiera si o polsk ustaw o podatku dochodowym od osoacuteb fizycznych, dla ktoacuterej w tych kwestiach podstaw stanowi umowa o unikaniu podwoacutejnego opodatkowania. Zgodnie z brzmieniem art. 23 ust 1 midzy Rzdem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rzdem Republik Francuskiej w sprawie zapobieenia podwoacutejnemu opodatkowaniu w zakresie podatkoacutew od dochodu i majtku (Dz. U. 1977, nr 1, poz. 5), jeeli osoba majca miejsce zamieszkania lub siedzib w Polsce osiga przychody lub posiada majtek, ktoacutere podlegaj opodatkowaniu nós Francji, woacutewczas Polska - wyczy te przychody albo dez majtek spod opodatkowania moe jednak przy ustalaniu podatku od pozostaego dochodu albo pozostaego majtku tej osoby zastosowa stawk podatkow, ktoacutera zostaaby zastosowana, gdyby te przychody albo dez majtek zostay nie Wyczone spod opodatkowania. Powysze zapisy umowy oraz krajowych przepisoacutew podatkowych wskazuj, e do wynagrodze pochodzcych z Francji stosuje si co do zasady tzw. Zasad zwolnienia z progresj. Oznacza para prost procedr rozliczenia zarobkoacutew w Polsce. Naley jednak ustali, jakiego rodzaju przychody si uzyskuje, czy zarobki otrzymuje si od polskiego, czy francuskiego pracodawcy, czy nie dochodzi do szczegoacutelnych zasad rozlicze oraz czy pracownikiem jest polski rezydent podatkowy. Polski rezydent podatkowy O ile podatnik otrzymujcy zarobki z Francji jest polskim rezydentem podatkowym, para musi zarobki te rozliczy w Polsce, zgodnie z polskimi zasadami prawa. Zgodnie z zasad nieograniczonego obowizku podatkowego polski rezydent podatkowy podlega opodatkowaniu w kraju swojej rezydencji (w Polsce) niezalenie od tego, czy zarobki uzyskuje w Polsce, czy te za granic. Polskim rezydentem podatkowym jest osoba posiadajca miejsce zamieszkania na terytorium Polski, co oznacza osob, ktoacutera: posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesoacutew osobistych lub gospodarczych (orodek interesoacutew yciowych) lub przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej duej ni 183 dni w roku podatkowym. Mona zatem przebywa nós Francji cay rok i nadal pozostawa polskim podatnikiem, a to z uwagi na to, e w Polsce wystpuje orodek interesoacutew yciowych. Podatnik, przed wypenieniem zeznania podatkowego zbada powinien, czy jego sytuacja yciowa nadal wie go z Polsk na tyle, por organy podatkowe mogy stwierdzi, e nadal powinien por tutaj rozliczany z podatkoacutew. Sytuacje szczegoacutelne regulowane s umow o unikaniu podwoacutejnego opodatkowania zawart z Francj. Wynagrodzenie z umowy o prac z Francji Za wynagrodzenie z umowy o prac naley uznawa wszelkie wiadczenia otrzymywane od prakawk w zwizku z umow o prac. Bdzie to zaroacutewno wynagrodzenie zasadnicze, premie, prowizje, kwoty za godziny nadliczbowe oraz inne wiadczenia pracownicze. W stosunku do wiadcze z Francji z umowy o pra obowizuje zasada wyczenia z progresj. Oznacza ona, e zarobki uzyskiwane we Francji nie bd co do zasady opodatkowane dodatkowo w Polsce polskim podatkiem dochodowym. Polski rezydent podatkowy co do zasady: nie musi skada zeznania rocznego PIT-36, nie musi wpaca zaliczki na podatek po powrocie do kraju, nie musi skada informacji o roacutedach zarobkoacutew z Francji (np. Zacznika PITZG). Istnieje jednak wyjtek. O ile polski rezydent podatkowy uzyskuje inne zarobki opodatkowane w Polsce podatkiem dochodowym wedug skali podatkowej, woacutewczas zasada wyczenia z progresj wpywa na stop podatku stosowan do polskich - krajowych zarobkoacutew. W tym przypadku podatnik na koniec roku (do koca kwietnia roku nastpnego): skada PIT-36, skada zacznik PITZG, wykazuje zarobki zagraniczne, cho nie dolicza ich do innych wynagrodze krajowych, ustala stop procentow podatku, stosowan do krajowych zarobkoacutew z uwzgldnieniem wynagrodze francuskich , Stosuje stop procentow do polskich dochodoacutew. Nós Francji podatnik zarobi 100.000 zotych dochodu (po przeliczeniu na zote polskie). W Polsce zarobi on z umowy zlecenie 30.000 z dochodu. Jeli liczyby podatek od krajowych zarobkoacutew, para stosowaby no stawk 18 podatku PIT. Ze wzgldu na zarobki zagraniczne stop podatkow oblicza si jako: 29070,06 (podatek od caoci dochodoacutew podatnika obliczony wedug polskiej skali podatkowej) 130,000 (caopotécnico) e X 100 22,36 (stopa procentowa stosowana do polskich zarobkoacutew). Podatnik zastosuje do kwoty 30.000 z uzyskanych w Polsce stawk podatku 22,36. Jeeli w Polsce podatnik zarabiaby takie wynagrodzenia, ktoacutere standardowo rozliczane byyby na PIT-37 i dodatkowo uzyskiwaby wynagrodzenie z umowy o prac z Francji, para zamiast PIT-37, zoy no PIT-36 oraz zacznik PITZG. Wykazywane wynagrodzenia z Francji: przelicza e po kursie rednim NBP z dnia poprzedzajcego dzie uzyskania wynagrodzenia (otrzymania go lub postawienia go do dyszyzykji) jeeli wynagrodzenie otrzymywane byo wielokrotnie (co dwa tygodnie, co miesic), podatnik powinien tyle samo razy dokona przeliczenia na zotoacutewki, O ile s para wynagrodzenia osoacuteb czasowo przebywajcych za Granic uzyskujcych przychody ze stosunku subowego, pracy stosunku, pracy nakadczej oraz spoacutedzielczego stosunku pracy, za kady dzie pobytu za Granic, w ktoacuterym podatnik pozostawa w subowym stosunku, pracy stosunku, pracy nakadczej oraz spoacutedzielczym stosunku pracy , W kwocie odpowiadajcej 30 diety, okrelonej w przepisach w sprawie wysokoci oraz warunkoacutew ustalania nalenoci przysugujcych pracownikowi zatrudnionemu w pastwowej lub samorzdowej jednostce sfery budetowej z tytuu podroacutey subowej poza granicami kraju s to tzw. Przychody zwolnione z podatku, a w konsekwencji ndash nie podlegaj rozliczeniu w ramach metody zwolnienia z progresj, nie zmuszaj po powrocie do kraju w trakcie roku do tego, por paci zaliczki na podatek podatnik zarabiajcy nós Francji dokonuje jedynie rocznego rozliczenia podatku. Szczegoacutelna zasada dotyczy umoacutew wykonywanych we Francji na zasadzie oddelegowania lub delegacji subowej, w zwizku z ktoacuterymi wypaty dokonuje polski praodawca, przy zaoeniu, e: praça za granic nie trwa powyej 183 dni w okresie dwunastu miesicy rozpoczynajcym si lub koczcym w danym roku podatkowym i, Wynagrodzenie jest wypacane przez pracodawc lub w imieniu pracodawcy, ktoacutery nie ma miejsca zamieszkania lub siedziby nós Francji, eu wynagrodzenie nie jest ponoszone przez zakad, ktoacutery pracodawca posiada we Francji. Wynagrodzenie z umowy zlecenie, dzieo z Francji Zasady opodatkowania s podobne, jak w przypadku umowy o prac. Przychodu nie obnia si o warto diet zagranicznych, te zwolnione s wycznie w przypadku umoacutew o prac. Zlecenia wykonywane z terytorium Rzeczpospolitej na rozliczeniu w Polsce. Pensje, ritmo i podobne wynagrodzenia osoby majcej miejsce zamieszkania w Polsce s opodatkowane tylko w Polsce, chyba e praça jest wykonywana We Francji. Std gdy po ewentualnym zawarciu umowy zlecenie z francusk empresa zlecone prace bd wykonywane tylko na terenie Polski, dochody uzyskane z tego tytuu bd opodatkowane tylko w Polsce. Na francuskim zleceniodawcy nie bd ciyy obowizki patnika. Uzyskujc dochody z umowy zlecenia bez porednictwa patnika polski zleceniobiorca sam rozlicza zaliczki na podatek - 18 dochodu. Zarabiae w innym kraju levou aktualnoci na portalu PIT. pl led aktualnoci pojawiajce si na portalu PIT. pl. W nastpnym tygodniu dowiesz si, jak rozlicza w Polsce wynagrodzenia otrzymywane z Norwegii. Piotr Szulczewski, PIT. pl Zobacz: Temat: podatek dochodowy za 2015r Otrzymaem wynagrodzenie za prac w Polsce od polskiego pracodawcy za miesic stycze 2015r natomiast od 01.02.2015r jestem zatrudniony na umow o prac na terenie Francji u. Poka ca tre Otrzymaem wynagrodzenie za prac w Polsce od polskiego pracodawcy za miesic stycze 2015r natomiast od 01.02.2015r jestem zatrudniony na umow o prac na terenie Francji u francuskiego pracodawcy i otrzymuj wynagrodzenie z tego tytuu w euro. Jak powinienem si rozliczy z podatku w Polsce. Czy ma zastosowanie zwolnienie do dochodw uzyskanych we Francji z tytuu przebywania ponad 183 dni we Francji w roku 2015 zwi Temat: podatki dochodowe 2014rok jeeli w cigu roku 2014 pracowaam 8 miesicy we Francji cz musz si rozlicza z podatku dochodowego w Polsce. Poka ca tre jeeli w cigu roku 2014 pracowaam 8 miesicy we Francji czy musz si rozlicza z podatku dochodowego w Polsce zwi e - Porady za darmo PRZEJD DO DARMOWEJ BAZY E-PORAD 15.12 Zatrudnienie w Niemczech a meldunek w Polsce u mamy 15.12 Podatek Polska - EUA 15.12 Fundusze inwestycyjne z EUA dla osoby z podwjnym obywatelstwem

No comments:

Post a Comment